<a href=گاز fm200” class=”wp-image-354″/>
بانک سیستم اطفاء حریق FM200

۱- سیستم اطفاء حریق FM200 چگونه کار می کند:

سیستم اطفاء حریق Fm200 از طریق ترکیب ۲ مکانیزم شیمیایی و فیزیکی عمل می کند. غلظت طراحی ( Design concentration ) بطور معمول برای این سیستم حدود ۷% v/v می باشد که این میزان برای اطفای حریق از طریق گاز Fm200 مورد نیاز است.

۲- چه کسانی از سیستم fm200 استفاده می کنند ؟

سیستم اطفاء حریق fm200 برای مکان هایی که نمی توان از سیستم آبی در آن ها استفاده کرد مناسب می باشد. مشتریان این سیستم معمولا ارگان های دولتی ، دانشگاه ها، بیمارتان ها ، موزه ها در اقصی نقاط دنیا می باشند. این سیستم بیش از ۱۰۰ هزار بار در بیش از ۷۰ کشور نصب و راه اندازی شده است. کاربردهای این سیستم می تواند  اتاق های سرور، دیتاسنترها، اتاق های الکتریکی و مخابراتی، صنایع نظامی، ماشین های نظامی و غیره باشند. تمام این صنایع از سیستم اطفاحریق fm200 بعنوان یک سیستم ایمن، موثر و سریع در اطفاء حریق استفاده می کنند.

۳- سیستم اطفا حریق fm200 چگونه طراحی میشود ؟

گاز اطفا کننده  fm200 در مخازن تحت فشار و بصورت مایع ذخیره شده است. هنگام تخلیه جریان مایع وارد شبکه لوله شده و بصورت گازی شکل یا بخار از طریق نازل وارد محیط تحت پوشش می شود. میزان گازی که باید از هر نازل خارج شود با محاسبات دقیق نرم افزاری و از طریق نرم افزار مورد تائید تامین کننده می بایست انجام شود. نرم افزار کمپانی Tyco و Firetrace از معتبرترین نرم افزار های محاسبات fm200 می باشند و استفاده از نرم افزارهای عمومی مانند   VDS توصیه نمی شود.

۴- آیا قانون منع استفاده از هالو کربن ها تاثیری بر روی استفاده از گاز fm200 دارد ؟

در یک کلمه خیر. گاز fm200 متعلق به کلاسی از ترکیبات HFCS یا هالوکربن ها می باشد که که در واقع تاثیر آن ها بر روی تخریب لایه ازن صفر می باشد.

۵- پروتکل Kyoto چه تاثیری بر روی سیستم fm200 می گذارد؟

پروتکل کیوتو تنها در مورد کاهش انتشار گازها صحبت می کند. این پروتکل تلاش کشورهای توسعه یافته برای یافتن راه حلی در جهت تعریف یک مبنا برای کاهش انتشار گاز ها برای گرم شدن زمین می باشد و هیچ اشاره ای به ممنوعیت استفاده از هالو کربن ها چه برای حفاظت از آتش و چه در موارد دیگر نشده است.

۶- چطور می توان مطمئن شد که سیستم اطفاء حریق fm200 در آینده نیز در دسترس خواهد بود؟

هم اکنون هیچ حرکتی در جهت ممنوعیت استفاده از fm200 نشده است و هیچ موضوعی در این زمینه مطرح نیست. باید در نظر داشته باشید که گاز fm200 برای برآورده کردن نیازها بعنوان یک سیستم اطفاء حریق گازی و بعنوان جایگزینی مناسب برای هالون ۱۳۰۱ معرفی شده است که دوستدار محیط زیست نیز می باشد. سیستم اطفاء حریق fm200 کاملا با استانداردهای سختگیرانه آمریکا و مراکز بین المللی تست و تائید شده است و تنها محصول هالوکربنی است که بعنوان یک سیستم حفاظت از حریق در کشور آلمان که بخاطر استانداردهای سختگیرانه اش معروف است مورد تائید قرار گرفته است.

۷- آیا کشوری وجود دارد که استفاده از گاز fm200 در آن ممنوع باشد؟

سیستم اطفاء حریق Fm200 در هیچ کجای دنیا ممنوعیت کلی و یا مستقیم ندارد. با این حال چندین استثنا قابل توجه موجود دارد که در آن برخی از کشورها محدودیت هایی برای فروش سیستم حفاظت از حریق FM200 ایجاد کرده اند.

کشور دانمارک یک ممنوعیت عمومی برای تمامی مواد شیمیایی از سال ۱۹۷۷ قرار داده است که بیش از یک دهه قبل از اختراع گاز Fm200 وضع شده است.

ایسلند که روابط نزدیکی با کشور دانکارک دارد نیز موضع مشابهی را اتخاذ نموده است.

دولت سوئیس اعلام کرده که هالوکربن هایی مانند گاز FM200 می توانند در مواردی که ایمنی افراد در آن ها به اندازه کافی نیست استفاده گردد ماننده هواپیما، وسایل نقلیه نظامی و تاسیسات اتمی.

۸- از کجا می توان اطمینان پیدا کرد که گاز Fm200 برای انسان بی خطر است؟

مراکز قانونی و معتبر بسیاری ارزیابی های ایمنی را بر روی گاز fm200 انجام داده است و آن را به عنوان یک گاز پام غیر سمی شناسایی کرده اند. در واقع گاز fm200 آنقدر ایمن است که مجوز آن برای استفاده در مکان هایی که بیماران آسمی حضور دارند صادر شده است. گاز fm200 تنها یک ترکیب خالص است و هیچ ماده فعالی در fm200 وجود ندارد.

۹- آیا تجزیه حرارتی یک مشکل اطفا حریق fm200 می باشد؟

بیشتری کاربرد سیستم اطفا حریق fm200 برای حفاظت حریق های ناشی از کلاس A می باشد. آزمایش های گستره نشان می دهد که میزان HF تولید شده در خاموش کردن آتش های معمولی در کلاس A به مراتب کمتر از سطوح خطرنا ک بر اساس DTL  یا Dangerous toxit load می باشد. علاوه بر این، این سطوح هیچ مشکلی برای تجهیزات الکترونیکی و دیگر تجهیزات حساس ندارند. برای حریق های رشد-سریع کلاس B، سطح HF تولید شده ممکن است از DTL اسنسان تجاوز کند که بستگی به میزان آتش و مساحت محیط تحت پوشش دارد که حتی ممکن است میزان HF تولید شده برای تجهیزات نیز آسیب پذیر باشد.

در بیشتر مواقع این موضوع یک نقطه عطف می باشد، چرا که حرارت و میزان محصولات حریق های سمی مانند مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و دود باعث ایجاد گاز سمی و خوردنده حتی قبل از تخلیه گاز fm200 میشوند.

۱۰- آیا سیستم آتش خاموش کن fm200 از دیگر سیستم های اطفاءحریق گران تر می باشد؟

دددر یک کلمه خیر مخصوصا زمانی که هزینه نهایی بعد از نصب و راه اندازی سیستم اطفاء حریق fm200 را در نظر می گیرید. علاوه بر اینکه بخش بزرگی از دارایی های شما توسط این سیستم محافظت می شود. سیستم اطفاء حریق fm200 تا حدود ۷ برابر فضای ذخیره سازی کمتری را نسبت به سایر سیستم های اطفا حریق اشغال می کند.

تماس با ما و مشاوره رایگان