نرم افزار VDS : طراحی و محاسبات سیستم های گازی

 

گروه مشاورین سیستم های اطفاء حریق اتوماتیک گازی FM200 امادگی ارائه هرگونه مشاوره ، طراحی ، تامین و اجرای سیستم فوق را اعلام می دارد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09153016442 تماس حاصل فرمایید.

 

مطالبی که در این مقاله می خوانید :

3/5 - (2 امتیاز)

نرم افزار VDS جهت طراحی و محاسبات هیدرولیک تخصصی سیستم های اطفا حریق گازی از جمله CO2 و FM200 و Novec1230 کاربرد دارد.

درباره نرم افزار VDS

مبنای طراحی بهینه سیستم های اطفا حریق گازی معادلات مکانیک سیالات است که روابط بین داده های فنی اجزای سیستم (به عنوان مثال قطر لوله و ضرایب مقاومت اتصالات) و مقادیر خاص مواد عامل خاموش کننده را توصیف می کند. همچنین شرایط فیزیکی در هنگام تخلیه گاز اطفا کننده  (به عنوان مثال سرعت جریان ، فشار در لوله ها و در نازل ها) نیز در نظر گرفته می شود. این  محاسبات منجر به ارائه خروجی محاسبات و داده های مورد نیاز برای اجرای استاندارد یک سیستم اطفا حریق گازی می شود و مواردی مانند زمان تخلیه  و قطر لوله جهت اجرای سیستم را به شما ارائه می دهد.

نرم افزار VDS قادر است متنوع ترین سیستم های اطفا حریق گازی را با توجه به مشخصات شما محاسبه کند. مشخصات شما برای مناطق سیلابی ، تأمین گاز و شبکه های خط لوله در یک پرونده پروژه ذخیره می شود که برنامه برای محاسبه  از آن استفاده می کند. در هر زمان می توانید این پارامترها را تغییر داده و محاسبه جدیدی را با پارامترهای اصلاح شده انجام دهید. نتایج را می توان روی صفحه چاپ کرد یا نمایش داد.

 

نرم افزار VDS

جریان فوق بحرانی که در نازل ها و روزنه ها اتفاق می افتد ، که از نظر فناوری جریان ، محاسبه آن دشوار است و می بایست به دقت مد نظر قرار گرفته شود ، در برنامه محاسبه VdS به راحتی انجام می شود

مقادیر مشخصه اجزای سازنده سیستم مورد استفاده ، مانند اتصالات ، نازل ها و انواع لوله ها ، در پرونده های مخصوص کاتالوگ ذخیره می شوند و بنابراین می توانند متناسب با نیازهای خاص شرکت سازگار و مدیریت شوند. تعیین ضرایب مقاومت نازل و اتصالات را می توان توسط آزمایشگاه های VdS در صورت درخواست انجام داد. مقادیر ذخیره شده در بخش کاتالوگ های اجزاء سیستم  به عنوان نمونه پس از نصب اولیه برنامه در دسترس هستند. قبل از اولین طراحی یک سیستم واقعی ، آنها باید با داده های اجزای مورد استفاده شما جایگزین شوند.

علاوه بر طراحی واقعی و اجرایی سیستم ، این برنامه لیستی از ابعاد و تعداد اجزای مورد استفاده ، مقادیر راهنما برای دهانه کاهش فشار مورد نیاز و غلظت گاز و اکسیژن خاموش کننده در منطقه تحت حفاظت را برای شما فراهم می کند.

برای استفاده از این نرم افزار و اطمینان از نتایج محاسبه ، فرض بر این است که کاربر دانش کافی از مقررات مربوطه دارد وبا شرایط پیشرفته در زمینه سیستم های اطفا حریق گازی آشنا است و صلاحیت طراحی این نوع سیستم را دارد.

محدوده توابع نرم افزار VDS

در زیر مروری بر عملکردهای برنامه محاسباتی VDS ارائه شده است. اگر تابعی فقط برای برخی از گازهای خنک کننده در دسترس است ، با استفاده از اختصارات زیر در براکت ها ذکر شده است:

  • IG: Inert gases (N2, Ar, IG?55, IG?541)
  • HFC: Per- and partly fluorinated hydrocarbons (HFC?227ea, FK?5?1?12)

CO2:

  • VdS 2093
  • NFPA 12
  • ISO 6183
  • CEA 4007
  • Free input


IG:

  • VdS 2380
  • NFPA 2001
  • ISO 14520-1


FKW:

  • VdS 2381
  • NFPA 2001
  • ISO 14520-1

 

اطلاعات ورودی و خروجی نرم افزار VDS در زمینه نازل و لوله

قطر لوله ، درجه بندی طبق کاتالوگ
قطر دیافراگم (IG)
دهانه های نازل
خروجی لیست تجهیزات مورد نیاز شامل: لوله ها ، اتصالات ، نازل ها
نمایش گرافیکی شبکه لوله کشی
محاسبه مقادیر مرجع برای غلظت اکسیژن و CO2 که پس از جاری شدن ماده اطفا کننده در منطقه تحت پوشش رخ می دهد
تعیین مقدار راهنما برای دهانه کاهش فشار مورد نیاز

محاسبات شبکه لوله کشی

وضعیت سیستم در نقطه کار (CO2 و HFC)
تخلیه پویا (CO2 و IG)
تخلیه در هر نازل
زمان تخلیه و حداکثر جریان جرم
ناحیه بازشو آزاد از دهانه کاهش فشار برای ضریب مقاومت توصیه می شود؟ = ۲ (IG و FKW) یا ضریب مقاومت تعریف شده توسط کاربر (CO2)
ترکیب جو در منطقه تحت حفاظت پس از جاری شدن ماده اطفا کننده
طول پرتو / طول اختلاط (FKW)
طول تبخیر (FK-5-1-12)

ورودی های اجباری برای انجام محاسبات

سیستم فشار بالا یا پایین (CO2)
محافظت از اشیا یا محافظت از اتاق (CO2))
دوره شبکه خط لوله
زمان تخلیه
نوع و برند مخزن یا سیلندر
حجم و مساحت محیط تحت پوشش
فشار پر کردن در ۱۵ درجه سانتیگراد (IG)
فشار بالشتک نیتروژن (FKW)
تعداد سیلندر ها
دمای ذخیره سازی

سفارش طراحی سیستم و ارائه دفترچه محاسبات نرم افزاری

با  توجه به اینکه محاسبات نرم افزاری و کار با سیستم اطفا حریق گازی نیاز به دانش کافی در زمینه طراحی و اجرای سیستم های اطفا حریق گازی دارد لذا این مجموعه آمادگی ارائه خروجی نرم افزاری VDS را برای پروژه های شما دارد

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش طراحی با استفاده از نرم افزار VDS با ما در تماس باشید.

 

بیشتر بخوانید :

نرم افزار VDS : طراحی و محاسبات سیستم های گازی
تماس با ما و مشاوره رایگان